چهره ها و شرکت ها داستان های واقعی درباره اپل و مخفی نگه داشتن اطلاعات
1. همه چیز را فراموش کن

همسر یکی از کارمندان اپل می گوید که شرکت در مقطعی از او خواسته "همه چیز را فراموش کند." کیم شینبرگ می گوید علاوه بر ترس٬ تا مدت ها حتی دلش نمی خواسته چنین موضوعی را تعریف کند. شوهر او آن زمان روی پروژه ای کار می کرده که شاید الآن برای شما عجیب باشد: امکان نصب Mac OS بر روی پی سی ها. البته که اکنون دیگر چنین پروژه ای وجود ندارد ولی در زمان خودش٬ بنا به دلایل امنیتی اپل کل خانه این کارمند را مورد بازبینی و پیکربندی دوباره قرار داده بود تا جنبه های امنیتی به خوبی رعایت شده باشد.
 
۲. آیپد و قفل دوچرخه

یکی از توسعه دهندگان آیپد در خارج از شرکت٬ که در سال ۲۰۱۱ روی نرم افزاری برای این محصول کار می کرد خاطرات جالبی دارد:
 
«در آن مقطع ما باید اتاقی بدون پنجره می داشتیم٬ حتی قفل روی در را هم اپل کرده بود. من و ۳ نفر دیگر حق ورود به اتاق را داشتیم. اپل نام و شماره تامین اجتماعی کسانی را که دسترسی به پروژه داشتند درخواست کرده بود.»
 
اما این تمام ماجرا نیست: «آنها یک سوراخ در میز ایجاد کرده بودند و دستگاه با استفاده از قفل دوچرخه به میز بسته شده بود. یک سری قاب اختصاصی داشتند که دور و پشت دستگاه قرار داشت و ما حتی نمی توانستیم ظاهر واقعی آیپد را ببینیم! فقط می شد به آنها کابل وصل کرد و برنامه نوشت٬ یا با نمایشگر کار کرد٬ ولی قالب واقعی محصول اصلا پیدا نبود.»
 
«من حتی اجازه نداشتم به مدیرعامل شرکت خودمان چیزی بگویم. نباید به هیچ کس چیزی درباره کارمان می گفتم. حتی به همسرم. او می گفت "اگر کارت نتیجه ندهد اخراجت می کنند." به این فکر نکرده بودم ولی احتمالا او حق داشت.»
 
۳. دژ یا کارخانه؟

رویترز وضعیت کارخانه تولید محصول اپل در سال ۲۰۱۰ را به یک دژ صنعتی تشبیه می کند. برای دسترسی به داخل٬ نیاز به داشتن کارت مغناظیسی و شناسایی اثر انگشت برای تک تک کارگران بوده. یکی از آنها می گوید: «آنها آشکارساز فلز داشتند و ما را جستجو می کردند. موقع رفتن اگر حتی یک تکه فلز همراهت بود، یک راست زنگ می زدند به پلیس.»
 
خبرنگار رویترز که به نزدیکی یکی از کارخانه های فاکسکان رفته بود نیز توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.
 
۴. استفاده از چند تامین کننده

برای اطمینان از اینکه تنها اپل از تمام ویژگی های یک محصول اطلاع دارد٬ چندین تامین کننده مختلف برای ساخت قطعات یک محصول استفاده می شوند. همچنین هر تامین کننده قطعات یا محصولات متفاوتی را می سازد تا به این روش بتوان خیلی بهتر منشا لو رفتن محصولات را پیدا کرد.
 
۵. جدا بودن گروه ها از یکدیگر

یکی از متخصصینی که در تهیه کتاب "درون اپل: تحسین شده ترین -و مخفی کار ترین- شرکت امریکا واقعا چطور کار می کند " همکاری داشته می گوید: «برای بحث روی یک موضوع در جلسات داخلی٬ اول باید مطمئن شد که موضوع جلسه برای تمام افراد حاضر فاش شده. نمی توانید درباره هیچ رازی صحبت کنید مگر اینکه اول از آگاه بودن همه حضار نسبت به آن مطمئن شوید.» به عبارتی کارمندان اپل و پروژه های آنها همگی بخش هایی از پازل هستند و فقط مدیران ارشد از طرح کلی خبر دارند.
 
۶. ساخت و سازهای جدید

گاهی اوقات اپل برای پروژه های خاص دستور ساخت و ساز می دهد. کارمندان سر جای خود نشسته اند که ناگهان نجارها و بناها وارد می شود. دیوارهای جدیدی در محیط کار ساخته می شود و درها اضافه می شود. موازین امنیتی نیز به دقت وضع می گردد. پنجره ها مسدود می شوند و اتاق در قرنطینه قرار می گیرند. دیگر همه چیز در محل ساخته شده٬ در هاله ای رازنگه داری دنبال می گردد.
 
۸. سیستم ردیابی iTrack

یک کارمند اپل که ناشناس باقی مانده می گوید: «تمام نمونه های اولیه محصول دارای شماره سریال هستند و محل شان توسط یک سیستم ردیاب مرکزی که iTrack نام دارد٬ دنبال می شود. امنیت فیزیکی خیلی مهم است٬ نمونه های اولیه در صورت عدم استفاده باید در محل مخصوص نگهداری شوند. دسترسی به آنها هم محدود است٬ و فرض اولیه در اپل این است که همکار شما نمی داند مشغول کار روی چه پروژه ای هستید.»
 
دسترسی به محل های مختلف در شرکت اپل فقط با کارت های مخصوص ممکن است و برای جاهایی مثل استودیوی طراحی صنعتی٬ میز پذیرش جداگانه ای وجود دارد. دوربین ها تصویر میهمانان را در داخل استودیو نمایش می دهند و در صورت نیاز به همراه٬ نگهبانان آنها را به داخل راهنمایی می کنند.
 
۸. و در حال حاضر

یکی دو محصول هست که اپل امسال یا سال آینده معرفی خواهد کرد و هنوز چیزی ازشان لو نرفته: iWatch و iTV. شما فکر می کنید تامین کنندگان شرقی موفق به لو دادن آنها می شوند؟

نـــــــظـــــر یـــــــــادتـــــــون نـــــــره

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







6 / 5برچسب:, |